Ctra. Balsareny 10-12 - 08260 Súria

938 694 173

Per què la meva mestra ha marxat a…?

Per què la meva mestra ha marxat a…?

En la configuració d’un sistema educatiu eficaç i inclusiu, la formació permanent del professorat, dels càrrecs directius i dels responsables de la gestió escolar, és una necessitat. Apostar per una formació concreta és una inversió de futur, i és per això que els nostres alumnes veuen amb normalitat que els mestres de l’escola facin formació.

Quan un nou educador entra a la xarxa d’escoles FEDAC, se l’acull i se l’acompanya tot rebent una sèrie de formacions institucionals que l’ajuda a conèixer i aprofundir en la identitat i el projecte educatiu #avuixdemà. Es tracta de l’Acollida I, II, III i IV, on durant els seus primers quatre anys participa en aquesta experiència que li permet viure, sentir i compartir la missió i projecte educatiu FEDAC.

Tanmateix, una vegada finalitzat el procés d’acollida, l’aprenentatge sempre té continuitat, ja que comptem amb d’altres formacions que es van fent al llarg de la carrera professional: 

  • +3 Avancem, es basa en l’aprofundiment de la identitat i el compromís dels docents en el marc del projecte #avuixdemà. Permet reflexionar sobre el nostre rol com a educadors en un món complex i multicultural amb ganes d’innovar i renovar-se pedagògicament.
  • L’Aturada I, II, III que ofereixen una oportunitat d’enriquiment i reflexió personal a través de l’espiritualitat. Parar per connectar amb un mateix, parar per seguir amb més força.
El llibre TUtopia, lectura essencial per a tots els mestres FEDAC
  • LeaderInMe (LEM), basat en el llibre Els 7 Hàbits de la gent altament efectiva de Franklin Covey. Aquest projecte també s’implementa amb els alumnes de les nostres escoles, oferint-los un procés de creixement personal que els permet descobrir el seu lideratge interior, enfortir les relacions personals i avançar cap als seus objectius.
  • El CADA és una formació que permet aprofundir en un dels pilars fonamentals de la nostra escola, la TUtopia.
  • La formació de Confiança, adreçada als equips directius de les escoles, dona eines per establir relacions de confiança amb les persones del nostre entorn, de manera que permetin crear un bon clima entre tota la comunitat educativa.

A més, la FEDAC també forma els educadors per poder dur a terme uns rols específics dins les escoles (Mentor, Shaker, LEM, Comunicació i AIP). Aquestes formacions donen eines i recursos perquè el professorat pugui desenvolupar la seva tasca amb competència, responsabilitat i un ferm compromís amb la institució, els alumnes, les famílies i la comunitat.

I com són aquestes formacions?

Totes aquestes formacions ens permeten sortir de l’escola per conèixer nous entorns i fer xarxa amb altres membres de les escoles FEDAC. Són moments per compartir, enriquir-nos i crear sinergies amb nous companys i companyes. Obrir els ulls per captar qualsevol oportunitat que ens permeti créixer i millorar la nostra docència. 

Trobada a la seu FEDAC de Barcelona

Duem a terme una convivència de 2 o 3 dies en què a part de rebre formació, compartim molts moments quotidians junts (àpats, dinàmiques, meditacions, passejades, diàlegs i reflexions…). De cada formació les persones que hi participen es nodreix, carreguen les seves motxilles pedagògiques de nous recursos i adquireixen noves mirades per inspirar la seva tasca diària. 

Pel que fa a la localització, usualment, les formacions institucionals es duen a terme a FEDAC Vic i a la casa del nostre fundador, Francesc Coll, a Gombrèn. A més, també es fan trobades sistemàtiques a la seu FEDAC de Barcelona. 

La formació contínua ens impulsa a comprometre’ns cada dia amb el nostre creixement personal i professional, per oferir als nostres alumnes una educació de qualitat que els prepari per afrontar els reptes del futur amb responsabilitat i lideratge. A FEDAC ho tenim clar: el compromís i la dedicació constants equivalen a l’excel·lencia educativa.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website