Ctra. Balsareny 10-12 - 08260 Súria

938 694 173

L’autoregulació: la clau per aprendre a aprendre

L’autoregulació: la clau per aprendre a aprendre

Aprendre a aprendre és una competència essencial que els nostres alumnes desenvolupin al llarg de l’escolarització. És una de les nostres prioritats en tots els cursos i per això treballem a partir de les eines d’autoavaluació.

Per què és necessari promoure estratègies per a l’autoregulació?

Dotar els alumnes d’estratègies per a què puguin autoregular el seu propi procés d’aprenentatge és un dels objectius principals de la nostra escola. Apostem per un model d’avaluació que inclou la mirada de l’alumnat pel que fa a la identificació dels objectius d’aprenentatge, l’anticipació i la planificació de les tasques proposades. 

Fer transparents els criteris d’avaluació a l’alumnat els permet desenvolupar les seves tasques enfocades a assolir els objectius d’aprenentatge. A més, els infants poden formar part del procés de selecció d’aquests criteris, tot sent partícips de la creació de l’instrument d’aprenentatge que s’utilitzarà per avaluar. Per tant, centrem l’atenció en el procés i, per fer-ho possible, introduïm un seguit d’eines que els infants fan servir de manera acompanyada. D’aquesta manera, afavorim l’autonomia de cada nen i nena així com el pensament reflexiu i metacognitiu. 

Els nous informes d’avaluació

Prenent en consideració tots aquests motius, s’ha cregut plenament necessari que els informes d’avaluació del segon trimestre canviïn d’intencionalitat i de format. Des de l’escola s’ha dissenyat un document intuïtiu i funcional on cada infant, des de 1r fins a 6è, pugui plasmar la seva visió de si mateix. És un document on reflexionar sobre aspectes relacionals entre companys i mestres, sobre els hàbits de treball, sobre els horitzons de millora, les dificultats de cadascú, els interessos i talents, etc. 

A banda d’això, s’hi destina un espai d’observacions per part de la família i per part del docent. En tant que completar l’autoinforme requereix una certa orientació i reflexió crítica, serà durant les estones del projecte “Escolta’m” en què cada tutor/a acompanyarà el procés d’escriptura de manera individualitzada.

Es tracta, doncs, d’un autoinforme que interpel·la l’infant i el posa en el centre de l’aprenentatge, tot afavorint un espai potent de metacognició, consciència personal i diàleg intern, eixos principals que s’afavoreixen també a les estones de LEM, TUtopia i Emmaús.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website