“La gran meta de l’educació no és el coneixement, sinó l’acció”. Herbert Spencer.
Per tal que l’acció dels nens i nenes arribi a crear coneixement i aprenentatge cal que els espais on es mouen siguin rics, d’aquests espais en diem ambients.
Els ambients són diferents espais de joc, d’aprenentatge, de relació i de comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se, …
Els ambients s’estructuren mitjançant la disposició planificada de diferents materials que provoquen l’interès dels nens i nenes. Tots els espais han passat per una reflexió, disseny i planificació seguint criteris que ens han de permetre que es desenvolupin les activitats previstes amb el màxim sentit
Per aquests motius, vàrem decidir ja fa uns anys, iniciar un projecte metodològic i organitzatiu: “Els ambients”, amb l’objectiu de facilitar entorns on els nostres nens i nenes puguin viure experiències memorables i desenvolupar les diferents intel.ligències de manera lúdica i natural.
Els nostres ambients d’aprenentatge estan dissenyats amb la finalitat de promoure un aprenentatge integral dels alumnes, de tal manera que aquests afavoreixen l’adquisició de diferents competències, tant a nivell cognitiu com personal i social, que seran funcionals tant dins com fora de l’escola. Per aquest motiu el nostre objectiu és facilitar entorns on els nostres alumnes puguin viure experiències memorables, on puguin desenvolupar les diferents intel.ligències de manera lúdica i natural.
Dins la nostra escola hi ha 7 grans espais d’ambients que anomenem Artístic, Llum, Natura, Laboratori Montessori,Hi havia una vegada… i Maths. Cada espai està format per diferents propostes on els nens i nenes poden anar de forma lliure i amb pautes d’organització establertes que ajuden a que tot funcioni de forma natural i autònoma. Cada nen i nena és líder del seu aprenentatge i pot decidir quin és el seu interès i a on vol dedicar més estona.
El nostre objectiu és aconseguir tenir una escola pensada pels infants i posar al seu abast les condicions òptimes perquè tinguin un aprenentatge i desenvolupament integral.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola