A l’etapa de primària consolidem les bases establertes en l’educació infantil. Alhora, ampliem les competències de cada alumne i desenvolupem aquells talents que li permeten iniciar la descoberta de les seves capacitats.
L’objectiu és que cada nen i nena configuri una personalitat pròpia i autèntica, i que sigui capaç de ser crític, de compartir, de cooperar amb els seus iguals i ser receptiu a les necessitats del seu entorn social.
L’apadrinament lector és un projecte per treballar la lectura en parelles i entre alumnes de diferents edats: els alumnes de 5è de primària apadrinen els nens i nenes de 1r amb l’objectiu de crear un bons hàbit lector i fer-los gaudir d’aquest procés.
Així, els grans esdevenen models lectors per als més petits i adquireixin una responsabilitat. Es tracta, en definitiva, d’un projecte molt motivador en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura alhora que fomenta la convivència i la cooperació entre cicles.
“Aprèn, participa i dona” és un programa educatiu perquè infants i joves de 6 a 18 anys adquireixin coneixements i valors a través de la promoció de la donació de sang i l’organització d’una campanya de conscienciació al seu entorn. Els alumnes de 3r de primària de FEDAC Súria són els encarregats de dur a terme aquesta campanya a l’escola.
Els alumnes de 5è de primària s’inicien en el món de l’emprenedoria a l’escola. Plantegem aquest projecte amb l’objectiu que els nens i nenes assoleixin competències que els permetin tenir una actitud activa per transformar les seves idees en projectes emprenedors.
Així, el projecte d’emprenedoria promou en els infants competències, valors i actituds com els d’autonomia, iniciativa personal, creativitat, planificació, organització, presa de decisions i treball en equip, que fomenten una actitud de superació personal en el dia a dia.
Al llarg de tot el curs, els alumnes de 6è de primària participen en el projecte Rwanda, en el qual fan un treball de recerca i investigació sobre aquest país africà per descobrir-ne les seves característiques i particularitats. Coneixen les tasques que duen a terme les germanes dominiques i organitzen activitats i celebracions per recaptar diners per a la construcció d’equipaments escolars i pous d’aigua. També es responsabilitzen en l'apadrinament d’un infant per finançar els seus estudis.
Aquest projecte esdevé una oportunitat d’ampliar la mirada vers un entorn divers, descobrir i ser conscients de les diferències del món que vivim. Fan que els nostres alumnes siguin agents actius, transformadors i constructors de justícia.
En definitiva, volem educar persones responsables amb el seu entorn, fraterna, agraïda i solidària.
Les àrees complementàries amplíen l’oferta educativa curricular amb l’objectiu de potenciar l’experimentació i tots els llenguatges, claus en el desenvolupament dels infants per poder entendre i comunicar-se amb l’entorn.
En aquesta hora els alumnes desenvoluparan la part més cientifico-tecnològica aprenent els termes de la programació digital
a través dels robots "Kubo" a primer i segon de primària i Wedo de Lego a la resta de cursos de primària.
També ens iniciarem al món de l’impresora 3D.
L’Oratòria és l'art de la comunicació clara i objectiva davant d'un públic, unint el llenguatge verbal i el corporal. En aquesta hora volem potenciar aquests llenguatges als nostres alumnes. Tot això es realitza en anglès com a llengua vehicular.
A partir dels escacs volem desenvolupar l’estratègia i les habilitats logicomatemàtiques dels nostres alumnes i al mateix temps potenciar el treball de concentració i destreses de pensament.
L'objectiu principal és potenciar i ajudar a desplegar el "Líder" interior de cada alumne, que li fa connectar amb els seus talents i fortaleses. Es treballa la proactivitat, la responsabilitat i la importància de saber-se organitzar de forma autònoma i efectiva per tal de poder tenir en compte allò que és important i prioritari.
Aquest projecte FEDAC està basat en el llibre “Els set hàbits de la gent altament efectiva”, de Stephen Covey.
Treballarem els valors més essencials i la part més interior de la persona. També es vol donar eines als alumnes per desenvolupar un pensament crític amb llibertat d’elecció.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola