A FEDAC Súria, amb l’afany de democratitzar l’escola, oferim experiències d’aprenentatge que promouen el lideratge actiu dels nostres alumnes.
Com ho vivim, tot això, a l’escola?
Els alumnes de les classes de P1, P2 i P3 assumeixen diversos rols de lideratge per tal d’autogestionar-se tant la preparació com en el moment de la mateixa assemblea. Tot això requereix un procés d’aprenentatge en què les mestres esdevenim xerpes per guiar a l’alumnat en el desenvolupament del propòsit compartit, fent camí cap a l’autonomia. Tothom esdevé una part indispensable d’aquest procés, ja que hi ha una participació activa en les activitats de preparació així com en els rols de lideratge que hi desenvolupen: portaveus, secretaris, tècnics, etc. Els AIPs, que han estat escollits democràticament com a representants de cada classe, tenen un paper important a l’hora de posar en comú les idees que han sorgit i s’encarreguen de dinamitzar-la.
Aquest curs hem iniciat les Assemblees del Cicle dels Mitjans, amb l’objectiu de crear un espai intercicle que es basa en l’argumentació, el respecte pels altres, l’autogestió i la presa de decisions conjunta. Amb això, els nostres alumnes adquireixen eines per ser ciutadans crítics, compromesos i comunicatius. D’aquesta manera, el propòsit és dialogar amb voluntat d’entesa i comprometre’s personalment per assolir els reptes acordats. Així és com entenem les nostres assemblees. Esdevé, doncs, una pràctica educativa essencial en la cultura TEAL, el Bé Comú i la TUtopia, tres dels pilars del nostre projecte educatiu #avuixdemà.
Concretament, aquest mes hem celebrat la 1a Assemblea del Cicle dels Mitjans dins el projecte “Petjades Salades”, en què l’oficina de turisme de Súria ens ha demanat ajuda per donar a conèixer el Poble Vell. Hi hem compartit els coneixements previs que teníem a través d’uns pòsters que hem creat cooperativament. Per dur-la a terme, hem necessitat acordar unes normes de funcionament, definir l’ordre del dia, exposar les idees i obrir un torn de preguntes, propostes i suggeriments. A més, hem acordat com volem prosseguir a partir d’ara per tal de construir coneixement i poder donar resposta a la pregunta guia. En acabar, hem valorat el procés tot detectant-ne els punts forts i les propostes de millora. Des de la nostra escola, considerem indispensable reflexionar al voltant de les pràctiques educatives que duem a terme perquè estem enfocats en la millora contínua.
I què hi ha al darrere?
Aquesta iniciativa s’emmarca, també, dins el projecte Líder En Mi, que duem a terme a les Escoles FEDAC, on l’objectiu principal és potenciar i ajudar a trobar el líder interior de cada alumne i que li farà connectar amb els seus talents i les seves fortaleses. Aquest programa està basat en el llibre “Els set hàbits de la gent altament efectiva” de Stephen Covey. A més, amb la complementària d’Oratòria que fem l’escola, desenvolupem habilitats orals, ja que a l’hora de compartir idees i propostes, també resulta indispensable saber elaborar un bon discurs per fer-se entendre amb claredat i coherència, esdevenint així persones competents globalment.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola